Medlemsuppdatering (2)
Hej medlem i BK Wega,
Som tidigare meddelats via e-post, hemsida och vår Facebook-sida, pågår just nu en uppdatering av vårt medlemsregister i Båtunionens BAS-system.
För att uppfylla krav enligt gällande lagstiftning – inklusive GDPR – behöver vi säkerställa att all medlemsinformation är korrekt och fullständig. Det innebär att följande uppgifter måste vara uppdaterade och stämma i systemet:
Fullständigt personnummer
E-postadress
Telefonnummer
Bostadsadress
Detta är nödvändigt för att vi ska kunna administrera klubbens verksamhet på ett säkert och effektivt sätt. Från och med nu kommer all administration – inklusive fakturering av årsavgifter, betalning för vimplar och hyra av gäststugan – att ske via BAS.
Du kommer själv kunna välja hur du vill ta emot fakturor: via e-post, e-faktura, Kivra eller pappersbrev. Även bokningar av gäststugan kommer hanteras i systemet (länk kommer att finnas på hemsidan).
För att detta ska fungera korrekt behöver din information vara uppdaterad senast den 31 oktober 2025.
De medlemmar som har en fungerande och korrekt e-postadress registrerad ska ha fått ett mejl med en inloggningslänk (kan ligga i skräpposten). Länken var giltig i 24 timmar, men du kan fortfarande logga in genom att klicka på ”Glömt lösenord” för att skapa ett nytt.
Därefter kan du uppdatera dina uppgifter och skapa ett användarkonto.
Viktigt: Kom ihåg att spara dina ändringar innan du loggar ut.
Medlemmar som inte uppdaterar sina uppgifter i tid riskerar att automatiskt tas bort ur medlemsregistret och måste då ansöka om nytt medlemskap.
Om du redan har uppdaterat dina uppgifter kan du bortse från detta meddelande – men kontrollera gärna en extra gång att allt stämmer.
Tack för din medverkan och förståelse!
Med vänliga hälsningar,
Thomas Rollne
Sekreterare
BK Wega